De meet

20 september 2019 - Menton, Frankrijk

De meet komt in zicht. En zoals in elke grote ronde is de laatste dag grotendeels voor de show. De rit begint nochtans stevig met een klimmetje van 8 km... Aan een gezapig stijgingspercentage weliswaar maar toch. Ik doe het rustigaan en geef mijn ogen de kost. Het blijft een mooie streek hier. Achter elke bocht komt er een nieuw schilderij tevoorschijn.
Na de klimmersbenen te hebben aangesproken, zijn nu de daalcapaciteiten aan de beurt. Voor ik het goed en wel besef, rijd ik langzaam Cannes binnen. Langzaam, echt langzaam want het is hier pokkedruk. Wat een geheks. En te weten dat je hier grof geld betaalt voor een stukje Franse high society. Het ziet er natuurlijk wel allemaal prachtig uit, de luxueuze jachten, het casino, de winkels, de hotels en talloze restaurants. En de mensen zijn er ook mooi, dat wel.
Van Cannes tot Nice gaat het langs de kustlijn, vlakke kilometers dus. Wel met de wind vanvoor op de snuffel. En het blijft erg druk. Moto’s en auto’s rijden elkaar de sokken uit en ik foeter daar ergens tussen met mijn niet gemotoriseerde tweewieler.
Bij het buiten rijden van Nice gaat het opnieuw bergop. Steil, erg steil. Dus ook traag, erg traag. Het verkeer wordt zo mogelijk nog hectischer. In de buurt van Monaco scheuren ze als gekken over het asfalt.
Blij dat ik 1 stuk hotel Westminster in Menton bereik.  Nu is het wachten op de Ceuster. Die arme ziel is deze morgen rond 3 u vertrokken om tegen 18 u hier te zijn...
Het is een warm weerzien!

107 km
4.54 u
21,8 avg
1218 hm

1. Leo Van Kerckhoven:
    21 september 2019
    Allez vooruit uwen tocht zit erop,ne grellige vent zijde ga. Zo oep a 1tje kms malen en moederziel alleen.K'zou het ni kunne RESPECT da veu. K'hem elle muuderke do te strak gezien in de GB en ze go blij zen da ge terug thuis bent denk. On heure uitleg te hore is ze geweldig friejet op heure zoon .En terecht ok.Allez tot binnekort dan is as ge terug in de Kapel vertoeft.
  2. Hans:
    Prachtig👌
  3. Ikke Suzanne:
    21 september 2019
    Zeg da begin van de video, dat heb je van Zwift gepikt zeker?
    Mooi mooi mooi !!!!
  4. De Wim:
    21 september 2019
    Heelhuids op de bestemming geraakt zonder noemenswaardige problemen.
    Zoals het een Platte Tjoepers betaamt. 😉👍🏻
  5. Zusje:
    Hoe gedaan!👊😘
  6. Mollen Greet:
    Je bent ne krak!😍
  7. Walter:
    21 september 2019
    Proficiat Bart.Dat kunnen alleen karakterbeesten. Dat kan je alweer afvinken. Op naar de volgende
    Ik heb echt mee kunnen genieten van uw reis en geweldige verhalen. Top man
  8. Fie:
    21 september 2019
    Mooi parcours en mooie foto’s!!! Welcome back Bart!
  9. Taanteke:
    21 september 2019
    Blij dat je er bent...grote prestatie makker ! Chapeau - en nu naar de Casono ! X