Richting huis

24 maart 2016 - Tambon Nong Prue, Thailand

Half zes 's morgens, rond deze tijd loopt mijn wekker af om in het thuisland op een gewone werkdag uit bed te kreffelen en werken te gaan. Net of de trein heeft dat geweten met het oog op wat er volgende week zit aan te komen. Om precies hetzelfde uur word ik door een rumoerige, norse beddenafbreker uit mijn kooi gewekt als het station in BKK bereikt is. Gelukkig slaapt de metropool Bangkok nooit en kan ik me tegoed doen aan een verkwikkend ontbijt. Goed genoeg om zes kilometer te overbruggen op flipflops met de Koga en op zoek te gaan naar zijn koffer voor de terugreis, die al die tijd heeft liggen wachten op hem in een hotel nabij Khao San Road.
Merkwaardig langs één kant en volledig logisch normaal langs de andere kant is dat op verschillende plaatsen waar ik vorig jaar was op Thaise bodem, mijn telefoon zich spontaan verbindt met de WiFi. Precies dak al redelijk wa terrasjes afgeschuimd heb. Zo ook hier weer in de backpackers area.
Hell, why not!? Een vriendelijk dametje voor een beautysalon spreekt me aan om mijn voeten en handen te laten verzorgen. 10 € armer verlaat ik de door hoofdzakelijk vrouwen bezette spa gemanicuurd en gepidicuurd, ik blink :) Het moest zo maar eens zijn dat de voorziene tussenstop in Kiev van 3 u verlengd wordt tot enkele dagen, dan kan ik daar maar beter propertjes voor de dag komen! :)
Ik ga op 24 u tijd zowat alle vervoersmiddelen benut hebben, eerst de trein dan de fiets vervolgens een mototaxi nadien op de taxiboot, de metro, de skytrain,  een tuk tuk, een gewone taxi en als afsluiter de vlieger. Van mobiel zijn gesproken! Ik wou deze laatste dag nog ten volle beleven en goed moe zijn om tijdens de vlucht te kunnen slapen.
Hoewel het nu gewoontjes zou moeten zijn, blijft dit land verbazen, ik moet met een grote glimlach rondgelopen hebben op de verschillende marktjes en shoppingcentra die vandaag aan bod kwamen. Echt waar, je moet het gezien hebben of je gelooft het niet. Wat hier allemaal verkocht wordt, ni te schatten. Alles heeft zijn eigen locatie, een electronica plaats bijvoorbeeld, van autoradio's over heuse discobars tot haardrogers en slijpschijven, zelfs helder koterijen met kettingzagen. Er staat helemaal geen boom in Bangkok, misschien juist daarom... Pats, opeens het één na het ander kraam met gekopieerde dvd's en muziek cd's, hopen pornofilms ook en daartussen vibrators en allerhande stimulerende sexpillen. Een plaats, niet groter dan een garage, ligt volgepropt met allerlei fietsmateriaal, grappig wat ze allemaal te koop aanbieden hier. Wederom, komt allen zien en laat uw adem benemen door dit showspel van handeldrijven. Aan de andere kant vd straat is een gelijkaardig overdekt complex maar dit keer is het kledij dat aan de beurt is, als je het kan aandoen, vind je het hier. Allicht grotendeels valse merkkledij maar ook rollen stoffen in alle denkbare kleuren. En poppetjes en andere prullen, onvoorstelbaar!
Gezien de nog steeds hectische toestand waarin België en meer bepaald de luchthaven zich verkeert, wil ik graag tijdig op BKK Airport zijn om te weten hoe de zaken er voor staan wat betreft het tweede gedeelte van mijn vlucht. Vanaf Kiev is het voorlopig koffiedik kijken, gisteren kreeg ik binnen het uur antwoord op mijn mail aan Ukraine International Airlines. Vandaag nog helemaal niks, stiekem zie ik een weekendje Kiev wel zitten, hotels aan kleine prijsjes voldoende in Oekraïne. Bijna 4 u voor mijn grote ijzeren vogel opstijgt sta ik aan te schuiven bij de incheckbalie. You have 2 options sir, you can go to Amsterdam or Charler en nog iets. Ideaal denk ik bij mezelf, doe maar Charleroi dan! Ok sir, you go to Charles de Gaulle in Paris. Oeps, doe dan maar Amsterdam madam. Een half uurtje later sta ik bij de paspoortcontrole met twee boardingpassen. Vlotjes...

1. Taanteke:
    Spannend !
  2. Tommeke:
    24 maart 2016
    Ik zou de teensletsen mor stillekes in de koffer steken en terug sokskes bovenhalen
  3. Taanteke:
    24 maart 2016
    En een lijfke aandoen....
  4. Ikke Vokke:
    24 maart 2016
    Da was t dagje wel. De laatste 24u heb je precies in een een grote speeltuin geleefd.En aan t eind van de dag komt de rust een beetje weer.
    En........... zorg ook voor regenkleding ,welkom thuis.
  5. Katrien:
    25 maart 2016
    Veilige reis! Welkom thuis!