Day trip to Erawan

18 februari 2016 - Kanchanaburi, Thailand

Half u voor tijd gewekt door ne belachelijke toerist die stond te rochelen en hoesten en proesten in de gemeenschappelijke douche. Goodmorning to you too!
Vandaag op het programma: georganiseerde uitstap naar de Erawan watervallen, één van de mooiste in het land naar 't schijnt. Ik vergezel twee Franse koppels van een stuk in de 50 in de minivan. Tui, de chauffeur is netjes op tijd  bij het afhaalpunt. De gids Anna, praat sappig Engels en twee woorden Frans. België, zo'n klein landje waar ze drie talen spreken weet ze me te vertellen met een beetje ongeloof.  Ze moest ns weten
7 etages telt de cascade. Niet echt de grote watermassa die naar beneden valt, het is bijna de droogste periode van het jaar. Zjust, vandaar al dat zweten. Het levert desalniettemin prachtige plaatjes op.
Vissen, grote van ne cm of 30 en kleintjes ook, zwemmen in het heldere water. Knabbelvissen noem ik ze. Je steekt je voet in het water en hoppa, met tientallen komen ze aan je tenen sabbelen. Da kietelt! En dan zit je daar in Thailand, luidop te lachen als een dwaas met een paar dozijn vleeseters aan je tenen.  Ook ff een plonsje gewaagd, met zwemshort weliswaar. Wie weet waar die grotere exemplaren zo nog al aan lotsen...
's Middags rijden we wat verderop naar een ovifantenkamp. Althans, dat was de bedoeling. Amper 500 meter verder heeft den Tui zijne versnellingspook in z'n handen. No problem, no problem. Hup, de koffer open, gereedschapskist eruit, dashboard eraf, een beetje knutselwerk en nog geen 5 minuten later bollen we weeral. Nice job Tui!
Elephant camp.
Gerellige beesten. Goed gedresseerd ook, schrok wel een beetje toen mijn 15-jarige bestuurder dat beest plots aan mij overliet. De naam vergeten van mijn slurfdier maar het was een haar naar het schijnt. En toch ne gigantische slurf. Ne shemale?
Raften, dat was ook in de tour inbegrepen. Best wel aangename temperatuur in de rivier, zwembadtemperatuur zeg maar. Wel ff verstand op nul zetten, te weten dat de ovifanten doodleuk hun behoefte doen in diezelfde rivier
En dan de "death railway". Historische feiten en nog wat bla bla bla. 150 000 Japanse soldaten gesneuveld tijdens WOII
En de river Kwai bridge...
Morgen terug op de fiets!

1. De Wim:
    18 februari 2016
    Schoon foto's Mol. Have fun ginder!!
  2. Ikke Vokke:
    18 februari 2016
    Ferm foto's. Fantastisch verhaal. Genieten maar!!!!
  3. Kathelijn:
    18 februari 2016
    Zo te zien heb je het daar ferm naar je zin. Leuk dat we dagelijks je avontuur wat kunnen volgen. Zo kan ik in gedachten ook een beetje ontsnappen aan het "dagelijkse leven zoals het is" en mee genieten ¦-) Have fun en wees voorzichtig! X
  4. 18 februari 2016
    Precies al goe van start gegaan met je Koga !
    Prachtige foto's en plezante reisblog om te lezen
  5. Dirkske:
    20 februari 2016