De zwaarste tot dusver.

23 februari 2016 - Li, Thailand

Rusten, dat hoor je te doen op vakantie. Dus 10 uur erbij geflatst op de rustteller. Zal nodig zijn voor de rit die er zit aan te komen, 130 km in 't vooruitzicht met een stuk kronkelbaan op de kaart te zien. Dat wordt dus klimmen.
Thais onbijtje, rijst met pork, bussen vullen, kabassen eraan en hoppa. Ik rijd langs een eerder saaie ottostrade met toch wel wat niveauverschillen. Om 12 u plaatselijke tijd, dus 6 am in Belgenland, zet ik MNM op, kwestie van een beetje bij te blijven en wat andere muziek te horen dan mijn podcasts. Om de 10 km zijn er werken, beetje zoals thuis, al zijn er hier geen files. Kak, door verse asfalt gereden, alles plakt aan mijn banden. Als ik mijn schoeisel ontdoe van de pek, merk ik dat er een vijs weg gedotterd is van m'n bagagedrager. Beetje zoals bij mezelf dan eigenlijk... Alle andere schroeven ff bijdraaien en weg zijn we. Het is precies nog heter dan de voorbije dagen, het zweet gutst eraf, langs mijn rug, door m'n voor, zelfs knieën en ebbelogen transpireren volle bak. Drinken is dan de boodschap, een koppel ORSkes bijkappen in de bidon en banaantjes naar binnen frotten. Na 80 km linksaf, de 106 op richting Li, een stadje vernoemd naar de gelijknamige rivier die er doorstroomt. Aanvankelijk gaat het zoetekes naar boven maar al gauw begint de weg te kronkelen en lopen de stijgingspercentages op tot 10 % Molle, waar zijde mee bezig? Nog 45 km te gaan, als da zo blijft stijgen, kunnen ze me straks komen van de weg peuteren. Net zoals er hier en daar ne plat gereden hond, kat, slang of hagedis gesneuveld is... Da stinkt za man, zo een rottende beest. Om nog maar bte zwijgen van de rookpluimen tussendoor, blijkbaar steken de boeren deze periode hun akkers in de fik. Ideaal voor mijne luchtfilter!
De locals vinden het geweldig zoals ik hier rondtoer. Vooral veel respons van de truckers, toetertje laten horen en duim de lucht in, ik repliceer met hetzelfde gebaar. Vind ik leuk. Overal hoor je: farang, farang. Wat ze daarna zeggen, komt geen kat ooit te weten. Maar ze zijn vooral heel vriendelijk en behulpzaam. Sawadee khrap! Where you go? Where you from? Oooh, bicycle, mmmmmmm.
17 km kronkelweg, waarvan gelukkig de laatste 10 tussendoor ook wa bergaf in voorkomt. En dan, dan gaat het eindelijk naar beneden. 62 km/u max speed, sorry vader ma het was ni gevaarlijk zunne :p
Li, daar staan begot twee blanke kwieten met ne fiets. Een Zwitsers koppel, voor een jaar op rondreis met de tent. Ferrem!
Na een goei 130 km gezwoegd te hebben, arriveer ik bij Dewo Resort, helemaal afgelegen en gerund door nen Duitser. Tof stekkie met een mansion om u tegen te zeggen, da zal meneer Hefner toch ni zijn zeker :))
Heel da spel voor mij alleen hier. Morgen meer actie, eerst nog op de pedalen en dan in Chiang Mai.

1. Ikke Vokke:
    23 februari 2016
    t Was wel rap naar beneden !!!!!!!
    IDD rusten is noodzakelijk.
  2. Walter:
    23 februari 2016
    Knap werk Bartje.Ik am proud of you (Just terug van de engelse les)
  3. Katrien:
    23 februari 2016
    Molle, waar zijde mee bezig? Met awesomeness! ;)!!!!
  4. Bart:
    K1r0! ;)
  5. Taanteke:
    mo seg ! dat wordt alsmaar beter en beter ....bangelijk reiske maat ! xxx
  6. Ikke Vokke:
    24 februari 2016
    Ferm lieve kunne ga kragen ( vokke)
    Een droomreis voorbereiden is één, ze beleven is geweldig!!!!
  7. René:
    25 februari 2016
    Als ik eraan denk wa ge weer gedaan hebt vandaag, dan loopt het zweet ook al door men reet.
    Amai zeg :-) goe bezig!!
    We zullen u missen straks aan de kaarttafel.
    Grts, René