Klaar om te relaxen

24 februari 2016 - Li, Thailand

Man! Was me da nen harde matras, bed zag er nochtans ok uit maar karton op de grond zou net zo comfortabel geweest zijn. Desalniettemin deftig gemaft. Het ontbijt daarentegen was nen topper, wat een uitzicht! Meneer Hefner vergezelde me tijdens mijn spiegeleitje met worst, tja, op z'n Duits he... Gepensioneerde kerel met aardig wat Euro's op de rekening medunkt en ook veel verhalen te vertellen. Gevolg, een uur later dan voorzien op de Koga. Geen nood, op vakantie hoeft niks. En bovendien staat er niet al te veel klimwerk meer op het programma. 125 km met alweer pittoreske taferelen die zich links, rechts, voor en achter me afspelen. De bloemkolen streek, want dat is hier blijkbaar het product in de vallei van de Ping.
Vandaag voor de verandering eens niet ingesmeerd met zonnebrandolie, om de één of andere reden zweet ik nu minder. Natuurlijk wel coereurs strepen op armen en benen nu. So what the fuck.
Oefti, de laatste 15 km naar Chiang Mai zijn zwaarder dan verwacht, zoveel verkeer en zwarte rook van gepensioneerde diesels maken het er ni makkelijk op.
Rond 15 u strijk ik neder bij Baan JaJa, reeds twee dagen eerder voor twee nachten geboekt, knal in 't centrum en toevallig naast een kei goe eetplaatske waar de Glekke en ik vorig jaar overheerlijk smulde. Voor vrijdag alvast een tweedaagse trekking gaan boeken bij een touroperator aan de overkant van Ratchadamnoen road, de andere spieren ook eens aan bod laten komen.
Mmmm, juist kiek met cocosaus naar binnen gelepeld, het eten is hier gewoon subliem. Voor zij die nooit eerder in het land van de Thai waren, nen echte aanrader om eens komen te dineren. Het lijkt wel of je nog meer geniet van je maaltijd als je alleen eet, de smaken betoveren je tong en een culinair orgasme overdonderd je keer op keer.
Zo, Krtek is nu klaar om een stapje in de wereld te zetten... The rooftop bar.

Ritje van vandaag:

1. Zusje:
    24 februari 2016
    Da zal wel da ge ondanks de slechte matras goe geslapen hebt, da kan ni anders na zoveel km op de vlo. Laat mij zo ver fietsen en kslaap zelfs rechtstaand
  2. Kim Colson:
    24 februari 2016
    Dju Mol. Uw verhaaltjes zijn echt goe om te lezen!
  3. Steven ‘El blanco’:
    24 februari 2016
    Ja, met euf vriendin daar zou ik ook wel naar de rooftop bar trekken ! :-)
    Volgens mij zien ze de Molleman daar even graag komen as hiere he, always big smile!
    De green curry ziet er heerlijk uit trouwens. Enjoy the bar and beers .....
  4. Walter:
    Geniet van uwe rust
  5. Glekke:
    25 februari 2016
    Goh man... Diene maaltijd!! Pffff
  6. Lode:
    26 februari 2016
    Da ziet er daar weer super uit... Geniet er daar volle bak van!
    Grtz