963

25 februari 2016 - Chiang Mai, Thailand

963 km op Thaise bodem. Dat is het voorlopige resultaat. Not bad, not bad at all.
Wel ni echt veel fietsende medemensen gespot, hoewel er toch aardig wat fietsen her en der in de aanbieding zijn. Gisteren trouwens de vijs die ik eerder verloren was aan m'n bagagedrager ergens gerat bij ne plaatselijke velomecanieker. Gratis, hij wou er absoluut niets voor hebben. Zalig toch...
Afgezien van een koppel wielerterroristen en twee gekke Zwitsers slechts een handvol kinderen en enkele oude van dagen op een tweewieler gezien. Eigenlijk mensen die het nog niet of niet meer zo goed weten. Moet ik daar nu echt mijn conclusies uit trekken?
Meh!
Losrijden, das iets voor op ne rustdag. Meer dan dat zat er waarschijnlijk ook niet in vandaag. Wel om 8 u wakker maar met een wodka nasmaakske dit maal. De cocktails zijn hier niet erg duur wat zich laat blijken aan het nijdige koppijntje. Aaawtsj! Dafalganneke erachter gekletst, een zjat koffie geslurpt, een doucheke gepakt en goed genoeg om wat rond te cruisen in de soi's.
Wat gisterenavond betreft, want dat blijkt menig onder jullie wel te interesseren, kan ik kort zijn. What happens in Thailand, stays in Thailand! :)) En anders moete ma meegaan.
Haha, om 1 u heeft de politie de laatste keet (Spicy) gesloten, waarom? Da weet geen kat. Normaal is het hier volle bak tot in de vroege uurtjes. Al ma sjans misschien dat ze er gisteren de knoop in legde, wie weet had mijn katje anders nen echte kater geweest.
Eindelijk tijd om op m'n gemakske mijn boek te lezen, "het meisje op de trein", of toch weer niet. Een relaxt zeteltje gevonden op een terrasje net buiten de oude stadskern en toen kwam de bazin een beetje kletsen. Een soort 'kotmadam' zeg maar. Drie of vier pagina's, verder bennek ni geraakt. Vervelen is er voorlopig niet bij dus!
Spieren laten loswerken door een plaatselijke schone, 200 baht, daar kunde ni voor sukkelen. Nee, geen gelukkig einde, dat niet nee. What are you all thinking? Shame on you!
De was is ook gedaan, ware het bijlange na ni zo netjes als ons moeke da doet zu, ni gestreken, half ze gat opgeplooid en nu reeds afgegaan van de zon. Ik voel me meer en meer backpacker of beter gezegd, ne velokabassenpacker.
De foto in 'the hammock' gezien? Woehaa!
Morgenvroeg op tweedaagse trekking. Waarschijnlijk geen electriciteit noch stromend water dus ook gene WiFi...

1. Andreas:
    25 februari 2016
    Klinkt allemaal weer geweldig man. Door u reisverhalen te lezen borrelen er veel aangename gevoelens die wij ook hebben ervaren op onze reis terug op. Ik ben verhangen geraakt aan de dagelijkse reisverhaaltjes te lezen tijdens het werk;p zo waan ik mij toch ook een beetje in Thailand.
    nu 2 daagse! veel plezier! en nie te zat in de junglehut e.. na zo'n tocht.. altij gevaarlijk;)
    Grtjs
  2. Sjobbe:
    25 februari 2016
    In Chiang Mai heerst nu de avondklok omdat ze daar niet regeringsgezind zijn :-) dan beslist de regering maar om Chiang Mai terug te pesten!
  3. Ikke Vokke:
    25 februari 2016
    Een hangmat is precies ni altijd een hangmat............ maar ge staat (ligt) er wel goe mee.
    Zot zijn doet immers ni zeer. Dus doe maar voort zoals je bezig ben.