Dag 1

1 september 2022 - Mons, België

Iets over half 9 verschijnt de witte bij ons aan de achterdeur. Even later komt daar als een complete verrassing ook Tommeke aan om ons uit te wuiven.

Stipt 1 minuut over 9 staan we aan ‘den Ars’ waar de verwekkers van de witte ons staan op te wachten. Ook een handvol Marmotten is van de partij. Ze gaan ons de eerste kilometers van onze eerste rit uit de wind zetten. Goe gedaan Marmotten!

Schitterend weer en ook de wind is ons gunstig gezind. Volle goesting en alles voorhanden om er een geslaagde trip van te maken.

Bedankt trouwens voor de talrijke ‘veel succes’ en ‘rijd veilig’ berichtjes. Daar gaan we dan, klaar voor een dikke 2000 km en 3 weken onderweg met onze carbonnen paarden.

We houden het tempo bewust laag omdat Rojales nog ver is… In Leuven centrum staat er een Platte Tjoeper te supporteren, de Wim was op de hoogte van de passage. Even halt houden en weer verder.

Omwille van wegenwerken worden we een tweetal keer gedwongen de route een beetje aan te passen.  Verder verloopt alles prima perfect. Halfweg doet een supermarkt dienst als bevoorrading, een paar liter water en hop. Alles mag en niks moet, op een kilometers lange ravel houden we een kwartiertje halt aan een bankje en eten we op ‘t gemakje een koek.

Naast een kanaal en wind in de rug, schitterend zicht op het hellend vlak van Ronquieres, we genieten van alles rondom ons heen.

Onze eerste etappe op de fiets zit er op en mag gerust een succes worden genoemd.

Hotel Lido in Mons wordt onze eerste slaapplek. Ideaal gelegen in het centrum, eet- en drankgelegenheid in overvloed. De stad van Elio heeft trouwens een mooi marktplein. Maar het volk dat hier rondhangt, mannekes, marginale knoeperds bij de vleet. Laten doen en niks van aantrekken, wij doen ons tegoed aan een heerlijk Italiaans menu met talloze idioten op de achtergrond. Santé, smakelijk!

135 km

730 hm

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Taanteke:
    1 september 2022
    En dat bietensap is goed voor de recuperatie ! Schol mannen !
  2. Nokke Bert:
    1 september 2022
    Geniet van de rit ,ik ga ze volgende maand ook doen
    Maar met de auto 🤪🤪
  3. Ronny:
    1 september 2022
    Goe begonnen das al half gewonnen se!! 🍻🥳🍷🍕
  4. Margot:
    1 september 2022
    Hupsé, de kop is er af!!!
  5. Stafv d daf:
    1 september 2022
    Da heb je weegehad op naar de volgende
  6. Ikke Vokke:
    1 september 2022
    Hopen dat de rest even goed verloopt
  7. Ikke Suzanne:
    Goe op weg mannen!!!!
    Genieten is een heel goed recept!!!
    👏👍
  8. De Wim:
    1 september 2022
    Het was goe elle nog is normaal te zien want ge gaat mager zijn as ge terug komt!
    Nog veel plezier en hou het veilig.
  9. Jos:
    Morgen begint de kermis,
    Ook een kermisrit voor jullie?
  10. Walter:
    1 september 2022
    Goed begonnen is half gewonnen.
    Komt helemaal goed.
  11. Kathelijn:
    1 september 2022
    1 september...vaak de start van nieuwe avonturen voor de schoolgaande jeugd. Dit jaar ook de start van jullie avontuur. Geniet ervan met volle teugen. Ik kijk alvast uit naar de altijd smakelijk geschreven updates 😀
  12. Leo Van Kerckhoven:
    1 september 2022
    Straffe manne in Kapel !!
  13. Smets Freddy:
    2 september 2022
    Het begin van weer een mooi avontuur.
  14. Sonja:
    Veel plezier!
  15. Zje:
    2 september 2022
    Gewoon genieten en carpe diem! Succes en drive safe
  16. Hillie:
    2 september 2022
    Die verslagen, geweldig, ge gaat er toch is moeten over denken van columns te schrijven want ik kijk al uit naar de volgende posts :-)
    Keep the spirit alive boys !
  17. Kathy Jones:
    15 september 2022