Dia 17

17 september 2022 - Requena, Spanje

Ademuz - Requena

De accommodatie van afgelopen nacht kreeg een dikke 9 op booking.com en wij weten waarom. Het gaat niet om de luxe noch
over de uitmuntende service al was die zeker wel in orde maar het is hem te doen om het karakter van het huis. Dikke muren, hoog plafond, een rustieke trap, een echte open haard met zithoek, lage deuren met eeuwenoude sloten, een bed met tralies, marmeren vloer met geschiedenis. Een goedbewaarde ruwe parel waarin je jezelf een beetje terug in de tijd voelt ondergedompeld worden, de prins van Oevel en de prins van Kapel waren hier zeker op hun plaats.
Wat een brutaal begin van de etappe, 4 km aan gemiddeld 8 procent zonder opwarming, alles ontploft vanaf de eerste meter. De weg is breed, twee rijvakken voor het opgaande verkeer en één voor het dalende, dat maakt het er mentaal niet makkelijker op. Maar eens de top bereikt is, verlopen de volgende kilometers van de rit in dalende lijn, al moet er hier en daar nog wel een puist overwonnen worden. Puist of niet, een terrasje slaan we niet af, een mens moet toch eten en drinken zeker. En omdat dat terrasje van onderweg zo goed meeviel, doen we er nog eentje bij in Requena, onze rustplaats voor vandaag, een colaatje om mee te beginnen uiteraard. Om twee uur sluiten we heren, meldt de serveuse, gedaan met terrassen en net nu waren we toe aan onze eerste caña (pintje), dat zal dan moeten wachten tot vanavond, er zijn ergere zaken.

85 km
765 hm

1. Walter:
    17 september 2022
    Vrieë mannen zijn jullie. Ik zal het nu maar toe geven dat ik al de hele tijd serieus jaloers ben op jullie.
    Nog een paar dagen goed stoempen en de buit is binnen.💪💪
  2. Taanteke:
    17 september 2022
    Ai ! Een zwette kat ! Brrrr....
  3. Andre Meir:
    18 september 2022
    Taanteke dat is geen zwette kat maar een zwart poesje !
  4. Zje:
    18 september 2022
    Zoals ik de Witte ken,komt da allemaal goe. Is goei companie,kan goe ete en drinke,wa humor... wat moet je nog meer? Mor ik zie af en toe dat hij er eh bikke muug uitziet?
  5. Taanteke:
    @Andre - excuses he .... in't stad kennen ze het verschil niet ! 😉
  6. Joël de Cel:
    Goe bezig mannen top
  7. Leo Van Kerckhoven:
    19 september 2022
    De pins van Kapel dieje ken ik. Oevel m'n geboortedorp heb nooit geweten da daar ne prins woonde!
  8. Leo Van Kerckhoven:
    19 september 2022
    De prins van Kapel ken ik. Oevel m'n geboortedorp wist ni dadaar ne prins woonde!!