Dia 18

18 september 2022 - Almansa, Spanje

Requena - Almansa

Deze regio is een echte wijnstreek en dat hebben we geweten, overal zijn er wijngaarden en de druiven zijn rijp voor de oogst. Kleine tractoren trekken karren volgeladen met rode en witte druiven naar wijnfabrieken die we her en der langs de weg tegenkomen. Zowel gisteren als vandaag zijn de boeren druk in de weer hun kindjes te plukken en om te toveren tot heerlijk vruchtensap dat wij de afgelopen dagen en weken veelvuldig hebben genuttigd. Fier als een giraf stelde gisteren de restaurant baas de wijn voor die hier in zijn streek is geoogst, tevreden en trots was hij toen we gretig ingingen op zijn aanbod.
Geen blauwe hemel deze ochtend wanneer we onze trouwe tweewielers tussen de benen schuiven, dreigende wolken hangen boven het glooiende Spaanse landschap. Slechts 80 km maar wel kort bij 900 hm dienen te worden bedwongen, heel de dag op en af, onze taaie knoken zijn er ondertussen aan gewend geraakt. Eigenlijk hebben we anatomisch gezien zo goed als nergens last van gehad, een stramme spier, een stijve knie, wat gatzeer en zweetvoeten, that’s it. Best wel goed voor twee knarren van tegen de 50 met hier en daar wat overgewicht.
Hotel Blu in Almansa is alweer de laatste slaapplek van de dit avontuur, deze onderneming is echt voorbij gevlogen. Niet dat wij altijd vlogen, verre van, vandaag nog tijdens het klimmen werden we bijgehouden door enkele inheemse vliegen, echt vervelend hoe die rotbeesten de hele tijd rond je bezwete hoofd zoemen. Maar goed, Rojales komt nu echt wel dichtbij, de Mediterraanse zon wenkt en we kunnen de paella haast ruiken.
Het laatste avondmaal zal niet anders zijn dan anders, bier, wijn, fritten en een goei vlezeke. Indien de wielerwetten ooit zouden herschreven worden hebben wij daar zeker de basis voor gelegd wat betreft het eten en drinken. Schol, smakelijk, amen en uit.

80 km

891 hm

1. Ikke Suzanne:
    Gelle se sloebers !!!!!!
    De Witte had ok ne vliegekletser kunne koëpe !!!🤪
  2. Frans en mia:
    18 september 2022
    Zo te zien ook lekker bier,goed voor de benen ook volgens mij ??
  3. Walter:
    18 september 2022
    Spijtig dat het bijna voorbij is. Ik heb in ieder geval genoten van jullie verhalen.
    Nog een goeie laatste rit .
  4. Stafv d daf:
    18 september 2022
    Ne boek van maken echt waar de moeite
  5. Smets Freddy:
    19 september 2022
    Wij hebben hier mee genoten van jullie verhalen
  6. Miek:
    19 september 2022
    knap gedaan, en zeer plezant om te volgen, ja dit moetvje echt in een boek bundelen
  7. Prins van Zoel:
    19 september 2022
    Ik zal die boek wel maken😜🙈💋😆😆
  8. Leo Van Kerckhoven:
    19 september 2022
    Twee knarren van tege de vijftig(in de fleur van hun leven) en gatzeer da geloof ik. Mo overgewicht geloof ik ni Bart. Gelle ga zo scherp as een mes staan tege da ge terug thuis bent.
  9. Joël de Cel:
    ze smaken precies schol