Eerste blik op de zee

11 maart 2016 - Muang Pattaya, Thailand

Another day @ work for those who live here and a walk in the park for a tourist as myself. Dat moet zowat de dagindeling geweest zijn voor respectievelijk Bobby en mezelf. Tja, als je hier woont met je gezinnetje dient er geld in het laatje komen. Vastgoed verkopen is mijne held, met 50 % Thais bloed langs moeders kant, zijn bron van inkomsten. Iemand interesse in een villa of appartement, laat ma weten, de connecties zijn er!
En ik, ik heb mij de afgelopen weken gedragen als een kind in de Efteling. Attracties bij de vleet met overal kleurrijke taferelen op de achtergrond in harmonie met welgemeende smiles van de Thai. Een ontspannen, uitgelaten sfeertje met hier en daar wat gedrum en haast nooit een boos of droevig gezicht. De klok rond vol leven met achter elke hoek een sprookje, geen enkele memorystick met voldoende capaciteit om alles op vast te leggen, gewoon opgaan in het moment en meenemen als herinnering voor later.
Walking street in Pattaya, een rollercoaster van gekke mensen die in de vroege avond op gang wordt gedraaid, je moet er geweest zijn om het te kunnen vatten. De batterij van de achtbaan waarmee ik de voorbije 36 u rondsjeesde is echter plat en ik laat ze weer opladen in mijn luxueus kamertje tegenover het zwembad, ver weg van het centrum en ver weg van de gekte van Pattaya.
Een dagje strand, daar ben ik aan toe. Niet dat Pattaya de mooiste stranden te bieden heeft, verre van zelfs maar je wordt er wel op je wenken bedient. Ligbedjes met tafeltjes en massa's parasols kleuren de kustlijn langs Jomtien Beach. Om de haverklap passeren er venders en vendsters met allerlei, zonnebrillen, zonnecrème, fruit, gefrituurde zeevruchten, halsbandjes, opblaasmatrassen, manicure, ... Heerlijk relaxt geniet ik van mijn drankje en snack met m'n voeten in het mulle zand. Muziek in de oren laten me letterlijk wegdromen onder de zon.
Dit is Azië, een hoop rommel maar ook shoppingcentra waar het uitpuilt van de meest diverse technologische spullen, etage na etage, op z'n minst gezegd, indrukwekkend.
Hoogtepunt van de dag wordt straks een ladyboy event, Tiffany show. Kan al bijna ni meer wachten :))

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bart:
    11 maart 2016
    Het ladyboyevent... benieuwd of ge dat met evenveel gevoel voor detail ga beschrijven dan dat WC-avontuur op die trein... Looking forward to read all about it :). Grtzzz
  2. Katrien:
    11 maart 2016
    Geniet er van Pacha! Je hebt het verdiend!
  3. Natalie:
    11 maart 2016
    Ik ben zo benieuwd hoe morgen dat ladyboyevent gaat klinken in uw poëtische verslagtaal
  4. Taanteke:
    Have fun makker !
  5. Walter:
    11 maart 2016
    Toch maar oppassen met die omgebouwde mannekes
  6. Ikke Vokke:
    11 maart 2016
    Vokke zegt: oppassen voor de ladyboys.........
    Zijn die gevaarlijk?
    Bijten die mss?
    Amuseer je !!
  7. De Pierre:
    11 maart 2016
    Da ga ni goe kome ;) have fun maat
  8. De Pierre:
    Da ga ni goe kome ;) Have fun maat