Eerste maal in Phuket

15 maart 2016 - Tambon Kammala, Thailand

10 u aan een stuk heeft de fan aan de muur voor een beetje verkoeling gezorgd en evenlang lag ik te dromen over sprookjes in Thailand. Alvorens het gebruikelijke ritueel van inpakken en opzadelen aan te vatten, voldeed ik ook aan dat andere ochtendritueel. In een ietwat kleine badkamer hangt de lavabo zo goed als boven het toilet, twee vliegen in één klap, tanden poetsen tijdens het kakken, hoe gemakkelijk is da! Wou nog een selfietje pakken maar had handen te kort, sorry Verwimp, geen extra kiekje voor uw collectie :)
Makkelijk ritje in vergelijking met gisteren, sjans want mijn lichaam is precies ni 100% gerecupereerd, de benen daarentegen draaien vlotjes. Met nog 15 km te gaan, is het zover, de darmen grommelen al geruime tijd en bij een tankstation langs de weg moet er noodgedwongen stoom worden afgelaten.  Kakke gaat voor het bakke, zegt de bomma altijd. Geen prettig zicht zu op zo een frans gemak en al evenmin de nevenverschijnselen die bij zo een spetterpoeporgasme pepaard gaan, zijn voor publicatie vatbaar.
Kamala Beach, 84 km verder dan het beginpunt vanmorgen, ik krijg een ferm kamer toegewezen op een appartementje. Snel douchen en naar het strand, een doordeweekse dinsdag kan slechter... Op weg naar dat strand staat een grote gedenksteen die verwijst naar de Tsunami die hier in de winter van 2004 heeft huis gehouden. Van die verschrikkelijke natuurramp is nu bijna 12 jaar later niets meer te merken, iedereen doet gezwind zijn ding onder een knoerhete zon, al veronderstel ik dat menig inwoner hier die zwarte dag voor altijd zal meedragen.
Tegen 19 u spreek ik af met mijn twee Franstalige collega's, het gaat er hartelijk aan toe tijdens een goedkoop dinertje op een foodcourt. Die manne zijn precies negers, zo bruin zeg, hele dagen aan het strand liggen niksen, je zou voor minder.
Langs de drukke kustweg is het aanschuiven geblazen, enkele vrachtwagens, kippers zoals ze zeggen, zitten volgeladen met werkvolk. Opeen gepakt als kiekens in een leghok dodderen ze huiswaarts na een lange dag werken, het moeten er minstens 30 zijn, drie camions na elkaar, hier kan veel, heel veel. Om later op verkenningstocht te gaan en niet in de file te moeten staan, heb ik me alvast een scooter gehuurd, 200 baht per dag voor een nieuw exemplaar, kunde ni voor sukkelen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ikke Vokke:
    15 maart 2016
    Leven zoals ne prins in ne kaffepot, da ist se......
  2. Cathy:
    Jaloers!.... Geniet ervan Bart, ziet er geweldig uit daar
  3. Walter:
    15 maart 2016
    Ferm kamerke , plaats voor twee. ..das nie goe voor nen koereur
  4. Taanteke:
    15 maart 2016
    Als ge voort doet kom ik af !
  5. Andre Meir:
    15 maart 2016
    spetterpoep op een franse wc broek op de enkels of voor alle zekerheid broek uit
  6. Fie:
    16 maart 2016
    WAAUW !!!!!! mooie foto's !
  7. De Wim:
    16 maart 2016
    Hem al genoeg foto's van ei opt huiske!!!
  8. Taanteke:
    16 maart 2016
    Efkes ter informatie : Timothy Dupont wint Nokere Koerse !!!