The story continues

7 maart 2016 - Pai, Thailand

Een haan, twee hanen, een dozijn hanen. Onnozel kiekes, het is pas 5 u in de morgend, ze kukkelekuën alsof hun leven er van afhangt. Gelijk een larve die al kronkelend probeert vooruit te komen, draai ik me om in m'n slaapzak om de slaap te hervatten, met succes na enige tijd. Thaise pannenkoeken, dikke, droge koeken met schijfjes banaan worden vlotjes naar binnen gewerkt, de ontbijtkookmoeder kent haar werk. Kattenwasje doen en nieuwe batterij in fototoestel steken, shit, vergeten, ligt nog in het resort. Loempe! Klaar om het tweede stuk van de trekking aan te vatten, today is easy zeitem. Mijn gat ook! Kilometers aan een stuk gaat het opwaarts door met grassen overgroeide nauwe paden, doorheen bamboewouden, langs rotsen, dan weer ff steil naar beneden, door een riviertje, over een schamel bruggetje. We staan allen goed in het zweet en onze watervoorraad is er al half aan, zoals een gordijn op de bühne naar boven wordt gehesen, verschijnt daar opeens, achter een stel dichtbegroeide struiken een waterval. Heerlijk, erg koud water maar dat vergeet je vlug als je jezelf op een plek waant waar nooit eerder iemand kwam...
Terug stappen geblazen, het laatste stuk van  het wandelgedeelte is aangebroken. In een dorpje van één of andere stam houden we even halt alvorens we met iets wat ooit een pick-up truck was enkele km over smalle, erbarmelijke, onverharde wegen te tuffen. Laatste stop is een hot spring, geweldig, een natuurlijke jacuzzi in het oerwoud, ideaal om alle spleten, hoekjes en kantjes te ontdoen van het opgespaarde stof van de voorbije uren. Enkele leuke vrouwelijke verschijningen trouwens in deze oase.
Eens terug in mijn resort, gaat het echter bergaf. Blijkbaar last van ne zonneslag of zo, misselijk, warm en koud tegelijk. Rusten dus. Hopelijk morgen beter voor de rit naar Chiang Mai.