Mons-Chauny

2 september 2022 - Tergnier, Frankrijk

Een nachtje in de sauna. Zo heet op de kamer seg. Jacuzzi, fitness, allerhande onnodige prutsen maar geen airco. Heel de nacht liggen zweten, we zullen op deze manier sneller scherp komen dan vooropgesteld…

Het ontbijt maakte dan weer veel goed, een uitgebreid buffet lekkers om de dag goed mee te beginnen.

Rit 2 begint ietwat geaccidenteerd, meneer Mollen moet langs de decathlon passeren om een extra riem te kopen voor z’n kabassen op hun plaats te houden. De navigatie stuurt ons via onverharde wegen. Een half uur onderweg voor wat 10 minuten had moeten zijn. Maar uiteindelijk gevonden wat ik zocht en niet in het minst, mijn sleffers kunnen aandoen om te winkelen. Die sleffers, daar volgt één van de volgende dagen beslist nog wel een woordje uitleg over.

De eerste kilometers van onze route gaan in stijgende lijn. De Vieux Dieu die gisteren goed naar binnen vloeide, liep nu langs ons voorhoofd alsof het regende…

We kronkelen langs onbekende wegen zuidwaarts naar het verre Spanje en dan plots kassei. Een tweetal kilometer onvervalste Vlaamse kasseien op Franse bodem zonder paadje naast. Da ‘s ferm bodderen met die beladen fietsen.

Onze route voert ons langs een 50 kilometer lange rechtdoor weg met ups en downs. De wind is ons vandaag minder goed gezind dan gisteren, links in de zij en links vooraan op de snuffel. En dat allemaal zonder beschutting in open vlaktes met mooie vergezichten, dat wel.

Een bakkerij langs de kant van de weg, een taartje voor de witte en mezelf om weer voldoende energie te hebben om verder te rijden.

Met nog een 40 km te gaan alvorens onze aankomstplaats van dag 2 te bereiken, zijn onze bidonnen helemaal leeg. Gewoon ff bijvullen aan een supermarkt en verder. Ja dag Jan. Niks supermarkt, En als er dan al eens eentje te vinden is op google maps, is die gesloten. Bummer. Maar zoals altijd, komt alles goed en vinden we uiteindelijk toch ergens iets om te drinken.

De laatste kilometers zijn helemaal vlak langs een kanaal dat parallel loopt met de Oise. Niet geheel onverwachts krijgen we enkele regendruppels te verwerken. De temperatuur blijft echter aangenaam warm, dus niks aan het handje.

Hotel Picardie in Chauny doet vandaag dienst als overnachting. Op wandelafstand vinden we een wasserette om onze bezwete wieleroutfits te wassen. En wat doet een mens dan zoal wanneer je moet wachten? Indendraad, een pintje drinken…

Eten doen we vanavond in ons hotel. Een heerlijke huisbereidde paté en en tomaat mozzarella als voorgerecht en een geweldig smakelijke hamburger als hoofdgerecht.

131 km

860 hm

1. De Wim:
    Goe bezig jongens!
  2. Walter:
    2 september 2022
    Ricard,bier,wijn ,hamburger en frieten.
    Echte topsportvoeding.👌
  3. Ikke Suzanne:
    2 september 2022
    Mannekes jullie zijn nog maar een paar km ver en al zo’n verhalen. Wa gaat da nog spannend worden. Op naar t volgende. 🤞🤞🤞🍀🍀🍀
  4. Ikke Vokke:
    Alles redelijk normaal toch
  5. Mollen Greet:
    2 september 2022
    Knap wat jullie doen. Lekkere taartjes onderweg. Heerlijk avondmaal. Op naar morgen!
  6. Zusje:
    Taartjes en hamburgers .... dat lijkt mij een topvakantie 😊
  7. RudjeSuske:
    3 september 2022
    Gelle ga doare ni geroaken als gelle ni meer word eten 🙈😂da drinken zit wel goe precies 😜👍👍
  8. Bart:
    6 september 2022
    Komt helemaal in orde;)
  9. Hans:
    3 september 2022
    Knap om te volgen, goe bezig mannen 👍👍
  10. Kim:
    Goe bezig! 👍👍👍
  11. Agnes:
    3 september 2022
    Het één valt wat tegen, het andere valt mee, zo komen jullie er wel!
  12. Patrick:
    Goe bezig Bartje 👍
  13. Patrick:
    3 september 2022
    Thailand zag er wel schoner uit. 😜
  14. Thomas S:
    3 september 2022
    Vooral benieuwd naar dagelijks eet en drink verslag! Succes mannen!

PS: echt plezant om te lezen!
  15. Bart:
    6 september 2022