Dag 14

14 september 2022 - La Almunia de Doña Godina, Spanje

Tafalla - La Almunia de Doña Godina

Je zou denken dat een mens na zoveel uren in z’n bed gelegen te hebben helemaal is uitgerust, het totaal heeft gehad met dat passieve gedoe en staat te popelen van ongeduld om weer wat actiefs te gaan doen, niets is minder waar. De wekker loopt af om 7 u maar we blijven nog een half uurtje wat liggen stinken in onze tram, met de prut in de ogen wordt er zonder al te veel overgave dan uiteindelijk toch maar het nodige gedaan om op de fiets te springen en verder naar het zuiden te rijden. Eens de pedalen zijn ingeklikt, herleven we als een verrezen Christus en scheuren ervandoor gelijk een Tesla met de batterijen op 100%
Er wacht ons vandaag een tochtje van 137 km, niet te onderschatten want de wind zit al weer tegen en ook al moeten er geen echte bergen bedwongen worden, de hoogtemeters zijn wat ze zijn, 729 m, heel de dag op en af. De wegen zijn hier niet echt idyllisch, vrachtwagens razen ons voorbij al laten ze plichtbewust wel ruim voldoende afstand om een veilige passage te vrijwaren. Wanneer we om ons heen kijken, kunnen we al weer genieten van prachtige uitzichten, in de verte bergtoppen omgeven door wolken, een kasteeltje op een heuvel onder een schitterende blauwe hemel en aan de horizon zien we eindeloos veel windmolens. Het moeten er wel duizend geweest zijn, echt overal zie je ze staan en ze draaien op volle toeren, steeds met de armen weid
uitgespreid want ze geven zonder fout de juiste windrichting aan.
La Almunia de Doña Godina, een dorp met een naam uit de duizend, een mondvol, zou mooi staan op je palmares, lastig wanneer je je adresgegevens moet invullen maar te uniek om zomaar gewoon links te laten liggen, hier slaan we vanavond onze tent op.
Rojales komt dichterbij, nog een goeie 500 km indien we de kortste route nemen. Ook al slaat de algemene vermoeidheid een beetje toe, waarschijnlijk wordt er hier of daar nog wel een ommetje gemaakt want anders is de meet veel eerder bereikt dan vooropgesteld. We zullen zien, wie weet, misschien, mogelijks, niet ondenkbaar, eventueel, alles kan en niks moet.

138 km
729 hm

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Danny:
    14 september 2022
    Profiteer ervan, ze geven daar precies voor de volgende dagen niet zulk best weer.Hopelijk valt da wa mee, succes
  2. Taanteke:
    Slaap lekker !😴
  3. Walter:
    14 september 2022
    Niet te doen,als ge ziet wat jullie allemaal naar binnen werken op een dag.
    Maar het zal wel krachtvoer zijn . Als ik die gespierde benen zie,amaai.
  4. Ikke Vokke:
    Komt allemaal in orde
  5. Ikke Suzanne:
    14 september 2022
    Gelle zijt toch ni te schatten zalle. 👍💪👍💪👍💪
  6. Margot:
    14 september 2022
    Wa zijde van plan mee dieje wc-borstel🤔?
  7. Steven ‘El blanco’:
    14 september 2022
    Ne chique hè! Hee wel 1,5 euro gekost hè!! Na 2 weken verschenen er schimmelplekken in de drinkbus die er niet uit te krijgen waren, dus nor de winkel… Mor meniejer Bart zijn drinkbussen waren gisteren nog vol met zijn laatste poejer dus nemen we da mor mee hè. Vandaar, en nu dak hem toch bij heb ……😜
  8. Stafv d daf:
    14 september 2022
    Man man al 14 dagen, de witte zen gezicht al iets smaller presies,nu op gemakske jongens ,ga lukken
  9. Georges Pintens:
    14 september 2022
    Nu wind op kop, dat ziet er goed uit voor de terugreis, alle dagen meewind, gade gelle rap thuis zijn
  10. Leo Van Kerckhoven:
    15 september 2022
    How manne, ni te nijg gaan he. as ge inloopt op't schema hedde te hard gerejen he!!
  11. Hillie:
    18 september 2022